Dvakrát si rozmyslete, odkud kupujete perly
Dvakrát si rozmyslite odkiaľ kupujete perly

V době, kdy jsme teprve rozbíhali náš obchod s perlovými šperky, se i nám několikrát stalo, že jsme se museli poučit na vlastních chybách. Nakupovali jsme od námi neověřených prodejců (recenze v online prostoru však měly vynikající) přes známější i méně známé internetové portály.
Konkrétně chci psát o kvalitě perel, kterou vám zahraniční obchodník slíbí jakoukoli, resp. v popisu produktu uvede kvalitu jakou požadujete, nebo kvalitu ani raději neuvede a přidá jen pěkný ilustrační obrázek... a samozřejmě za výhodnou cenu. Skutečnou kvalitu perel poznáte až tehdy, když je uvidíte na vlastní oči. V lepším případě budou perly „pouze“ v nižší kvalitě. V horším zjistíte, že vaše perly nejsou perlami, ale umělými kuličkami.
Poprvé
Poprvé jsme se s takovou situací setkali při objednávce jihomořských a tahitských perel, kde nám obchodník deklaroval nejvyšší kvalitu. Cena byla asi o 1/3 nižší, než jsme byli zvyklí. Obchodník poslal fotografie, zaručil kvalitu. Na známém zahraničním portálu měl výborné recenze, byl „zlatým členem“ komunity a 6 letou historii garantovanou portálem.
Máme štěstí, natrefili jsme na dodavatele, se kterým navážeme dlouholetou spolupráci... mysleli jsme si. První překvapení přišlo po kontrole našeho nového zboží. Perly sice byly pravé, ale kvalita ani zdaleka neodpovídala tomu, co nám bylo slíbeno. Bylo to zklamání a problém jsme tedy po dohodě s prodejcem chtěli vyřešit výměnou za takový, který jsme si objednali. Potěšili jsme se, že s výměnou problém nebude - asi se stala někde chyba a zboží nám bude vyměněno ... potvrdil obchodník. Ztratíme pouze částku za zpětnou zásilku a pojištění...+ trochu času s vypisováním reklamačních dokumentů pro celnici.
Zásilku jsme tedy poslali zpátky a věřili, že se vše vyřeší.
Obchodník zásilku obdržel, ale po určité době přestal s námi komunikovat ... Možná si vzal dovolenou? Nebo se mu něco stalo?
Nic není ztraceno, vždyť portál, který nabízí prostor prodejcům ručí za jejich obchody a umí od nich vymáhat pohledávky. Začaly tedy sáhodlouhé komunikace s prodejním portálem. Ano, potřebovali všechna potvrzení: objednávkový formulář, fakturu, mejlovou komunikaci, potvrzení z banky o transakci, celní dokumenty, doklad o zaslání zboží jako reklamace... Zabralo to „trochu“ času, ale vše potřebné jsme zaslali. Prodejní portál, který má své právníky na podobné případy, slíbil nápravu a vyřešení celého nedorozumění.
Po několika týdnech jsme se dočkali. Zástupce jednoho z nejznámějších prodejních portálů nám oznámil, že firma prodejce je zrušena a nemůže ve věci nic víc udělat... Zůstali jsme bez zboží i bez peněz.
Podruhé
Podruhé jsme se potřebovali poučit, když jsme „výhodně“ spolu s jiným zbožím nakoupili několik desítek kusů perlových náhrdelníků (sladkovodní perla na stříbrném řetízku). Po kontrole jsme však zjistili, že deklarovaná sladkovodní perla není sladkovodní perlou, ale umělou. Zboží jsme obchodníkovi po předchozí zkušenosti s jiným zpět neposílali a náhrdelníky jsme použili v nabídce na slevovém portálu – samozřejmě s pravdivým popisem.
Dnes už jsme velmi opatrní. Nekupujeme vždy nejlevnější, co je v nabídce, ale vždy od důvěryhodných obchodníků. Buď vybíráme perly osobně, nebo od svých stálých dodavatelů, které osobně známe a vždy víme, co kupujeme.
V poslední době se nabídky zahraničních portálů ještě více rozšířily a nabízejí zboží za opravdu výjimečné ceny. Levnější věci, u kterých by vás nižší kvalita moc nemrzela můžete pořídit i odtud. Ale dávejte velký pozor u zboží, které chcete mít v zaručené kvalitě. Ne vždy musíte mít štěstí...

Tip ke čtení:
Nevědomost nebo vědomé klamání zákazníků.
Jsou vaše perly pravé?